Jak gotować owsiankę ryżową z mlekiem
Będziesz potrzebować
  • – Kasza ryżowa;
  • – mleko;
  • – olej;
  • – cukier;
  • – Sól;
  • – miód;
  • – marmolada, dżem, dżem;
  • – suszone owoce;
  • – dynia;
  • – garnki;
  • – łyżki.

Instrukcja

jeden
Wybierz zdj. Pierwsza gradacja dotyczy rodzaju ziarna. Ryż jest długoziarnisty, średnioziarnisty i okrągły, co więcej niż dwa pierwsze nadaje się na owsiankę. Chodzi o ilość płynu wchłoniętego przez płatki podczas gotowania. Kasza długoziarnista wchłania go bardzo mało – dzięki temu nie gotuje się na miękko, co doskonale nadaje się do przystawek . 
Średnie ziarno ma nieco bardziej zaokrąglone i nieco mniej przezroczyste ziarna, wchłania trochę więcej wody i dobrze sprawdza się w daniach takich jak risotto, gdzie potrzebna jest określona struktura ziarna. Nazwa okrągłego ryżu mówi sama za siebie. Jego główna różnica– wysoka zawartość skrobi, która przyczynia się do „sklejania” masy, co jest idealne przy gotowaniu kaszek mlecznych. Nawiasem mówiąc, Brytyjczycy używają tego rodzaju ryżu głównie do puddingów. Powód jest jasny – potrzebują kremowej konsystencji, uzyskanej dzięki skrobi.
2
Wybierz biały polerowany ryż. W zależności od rodzaju obróbki ryż jest również brązowy (niepolerowany) i gotowany na parze. Ten pierwszy jest przydatny w diecie, ponieważ oprócz odżywczego środka zawiera otoczkę, z której inaczej otrzymywalibyśmy otręby, jest bogatszy od innych odpowiednio w błonnik, witaminy z grupy B i miedź, które mają dobroczynny wpływ na stan fizjologiczny człowieka. Ryż gotowany na parze to zboże o złotym kolorze, które przeszło wieloetapowe przygotowanie od namaczania i gotowania na parze po polerowanie i bielenie. 
Co ciekawe: gotowanie na parze pozwala znacznej części witamin i minerałów z łupin przedostać się w głąb ziarna. Innymi słowy, pomimo tego, że ryż złoty należy do gatunku polerowanego, jest to zdrowy produkt spożywczy. Według specyfikacji składników odżywczych tylko nieznacznie ustępuje brązowi.dania główne , sałatki i dodatki. Dlatego w przypadku owsianki mlecznej najlepszym wyborem jest okrągły biały polerowany ryż, który jest bardziej odpowiedni do zadania.
3
Zagotuj cienką owsiankę ryżową z mlekiem. Wybierz odpowiednie potrawy: do gotowania owsianki mlecznej zaleca się zabranie grubościennej wielowarstwowej patelni, która dobrze akumuluje ciepło i chroni mleko przed przypaleniem. Oczywiście nie oznacza to, że owsianki gotowanej w takim rondlu nie trzeba często mieszać, ale nie można stać przy kuchence przez cały czas gotowania. Posortuj i umyj ryż, usuwając ciała obce. 
Nawet jeśli naszym zadaniem jest zagotować ziarna ryżu i uwolnić zawartą w nich skrobię, to i tak trzeba je umyć. Sceptycy nie omieszkają zauważyć, że zmywa się go bieżącą wodą, ale jakoś nie chce się wlewać brudnego ryżu do mleka. Przepis na płynną owsiankę ryżową jest nieprzyzwoicie prosty: na 150 g płatków – 900 g mleka, 25 g cukru i 5 g soli.
4
Zdobądź lepką owsiankę z ryżu z mlekiem, zwiększając kartę płatków do 220 i zmniejszając kartę mleka do 850 gramów. Gruby – odpowiednio do 300 i 800 gramów. Istnieje złota zasada: po przygotowaniu owsianki nie podaje się jej od razu na stół, pozostawiając ją w ciepłym miejscu na 5-10 minut. Często przed zrobieniem tego dodaje się do niego masło lub olej roślinny, ale można go też nakładać bezpośrednio na talerze zaraz po podaniu. 
Jeśli twoja rodzina lubi słodycze, zalecaną ilość cukru można zwiększyć w zależności od ich gustu. Nie jest zabronione dodawanie miodu, dżemu itp. podczas posiłków. Ale to nie jedyna opcja gotowej owsianki, która spodoba się miłośnikom słodyczy.
pięć
Dodaj pokrojoną w kostkę dynię i kilka garści umytych rodzynek bez pestek do owsianki ryżowej z mlekiem. Dostajesz opcję, która w przedrewolucyjnej Rosji była często przygotowywana na niedzielne śniadanie z rodziną. Należy przy tym pamiętać, że jeśli rodzynki można dodać na początku gotowania, to dynia nie powinna być gotowana dłużej niż 5 minut – zagotuje się i może zamienić się w zawiesinę. Dlatego trzymaj kostki dyni w pogotowiu, a jeśli czujesz, że owsianka wkrótce się ugotuje, możesz ją opuścić na patelnię. Inną opcją zaspokojenia słodyczy jest ugotowanie wspaniałego sosu z suszonych owoców na owsiankę ryżową.
6
Zbieraj średniej wielkości lub bez pestek owoce i jagody pokrojone przed suszeniem. Dokładnie sprawdź, odrzucając bez żalu te niespełniające norm, spłucz i osusz ręcznikiem papierowym. W międzyczasie zrobić syrop z równej ilości wody i cukru pudru, gotować do uzyskania cienkiej nitki (powinna się trochę rozciągnąć). Zanurz suszone owoce i trzymaj je w ogniu, aż staną się miękkie. 
Nie należy z tym przesadzać – podobnie jak w przypadku dyni, zamiast suszonych moreli i suszonych śliwek ryzykujemy, że dostaniemy puree ziemniaczane. Następnie wyłącz i pozwól ostygnąć. Aby zamiast sosu na patelni nie były same owoce i jagody, oblicz odpowiednią proporcję. Na 100 g suszonych owoców zaleca się wziąć 600 g granulowanego cukru i wody, co po ugotowaniu da około 800 g syropu. 
Oczywiście to nic innego jak zalecenia, bo każdy ma inne suszone owoce, a temperaturę, przy którym warzony jest syrop (odpowiednio straty podczas gotowania). Ale aby uznać je za przeciętne, bez wątpienia można. Inną opcją na zaspokojenie apetytu na słodycze jest, gdy owsianka ryżowa została już wyjęta z pieca, dodaj kilka kawałków połamanej czekolady, które po stopieniu mogą zmieniać zwykłe danie.