Jak gotować płatki owsiane na wodzie
Będziesz potrzebować
  • Na 2 porcje owsianki
  • • płatki owsiane – 150 g;
  • • sól – ¼ łyżki;
  • • cukier – opcjonalnie;
  • • woda – 450 ml.
  • Do suplementów możesz potrzebować:
  • • masło – 40 g;
  • • suszone śliwki bez pestek – 100 g;
  • • banany – 2 szt.;
  • • miód – 3 łyżeczki;
  • • opcjonalnie truskawka;
  • • ziemniaki – 2 średnie bulwy;
  • • mleko skondensowane – 4 łyżki stołowe;
  • • filet z kurczaka – 100 gr. ;
  • • otręby pszenne – 1 łyżka;

Instrukcja

jeden
Pierwszy sposób gotowania płatków owsianych jest tradycyjny. Zagotuj wodę, wsyp do niej płatki owsiane, posol i gotuj na dużym ogniu, ciągle mieszając, przez 2-3 minuty. Następnie zmniejsz ogień, usuń pianę i pocij owsiankę przez kolejne 7-20 minut.
2
Druga metoda pozwala zbożu zachować wszystkie przydatne elementy i witaminy, ale jednocześnie płatki owsiane staną się mniej przydatne do trawienia. Przepis jest prosty: płatki należy zalać wrzątkiem, solą i pozostawić do zaparzenia na noc. Rano czeka na Ciebie prawie gotowe śniadanie, pozostaje tylko odgrzać owsiankę .
3
Jedzenie codziennie tego samego dania na pewno się znudzi, nawet jeśli to danie jest tak samo zdrowe jak płatki owsiane. Smak płatków owsianych można urozmaicać za pomocą różnych dodatków i dodatków. Wypróbuj jedną z poniższych opcji.
4
Owsianka Z Bananami . Dodaj 40 g masła do gotowanej owsianki. Banany pokroić w plasterki, połowę ułożyć na dnie talerza. Połóż na nich płatki owsiane. Udekoruj danie pozostałymi bananami. Banany można wstępnie podsmażyć na maśle, aż będą chrupiące i posypać je mielonym cynamonem.
pięć
Płatki owsiane na wodzie ze śliwkami. Drobno posiekaj śliwki. Gotuj owsiankę na dużym ogniu przez 4 minuty, następnie dodaj suszone śliwki. Zmniejsz ogień i gotuj płatki owsiane, aż będą ugotowane. Przed podaniem danie można doprawić olejem roślinnym.
6
Owsianka Z Truskawkami . Do gotowej owsianki dodaj cukier do smaku i posiekane truskawki. W takim naczyniu można dodać masło, liście mięty, cynamon.
7
Owsianka z miodem pomoże słodkim miłośnikom, którzy nie chcą się poprawić. Jest smaczna i zdrowa, a przy tym niskokaloryczna. Płatki owsiane z miodem mogą zastąpić cukierki lub czekoladę. Przygotowanie jest proste: musisz dodać miód do gotowej owsianki i, w razie potrzeby, kawałek masła. Danie napełni Cię energią na cały dzień pracy.
osiem
Płatki owsiane z jagodami. Do płatków owsianych możesz dodać więcej niż tylko truskawki. Wszelkie jagody z powodzeniem uzupełnią smak owsianki.
dziewięć
Owsianka ze skondensowanym mlekiem. Dodanie skondensowanego mleka do smaku do gotowej owsianki to łatwy sposób na przygotowanie smacznego, słodkiego i zdrowego śniadania .
10
Na bazie płatków owsianych na wodzie można ugotować nie tylko słodkie, ale także obfite potrawy. Owsianka z podrobami, mięsem, kurczakiem będzie doskonałym wyborem na pełnowartościowy, zdrowy obiad. Jeśli odżywki bogate w węglowodany bogate w cukry są dobrym wyborem na śniadanie, kiedy potrzebujesz zastrzyku energii na cały dzień, to dietetycy zalecają spożywanie dań mięsnych wieczorem.
jedenaście
Płatki owsiane na wodzie z podrobami. To zajmie 300 g płatków owsianych, 100 g nerek, 100 g serca, 100 g wątroby, 1 cebulę. Opłucz nerki i serce, dodając trochę soli do wody. Po ostudzeniu pokroić je na małe kawałki. Rozpuść masło na patelni, zeszklij cebulę. Następnie dodać drobno posiekaną wątróbkę, serce i nerki. Smażyć przez 10 minut. Wymieszaj gotowe podroby z płatkami owsianymi. Podawać na gorąco.
12
Owsianka z puree ziemniaczanym. Przygotuj tłuczone ziemniaki z dwóch średnich bulw. Mieszamy z kaszą, solą i pieprzem do smaku.
13
Owsianka Z Kurczakiem. Aby przygotować takie danie, filet z kurczaka (100 gramów) jest drobno posiekany i gotowany w osolonej wodzie do gotowości. Następnie dodaj płatki owsiane i zagotuj mieszaninę kurczaka i płatków owsianych, pamiętając o zamieszaniu. Przykryj gotową owsiankę pokrywką i pozwól jej zaparzyć. To danie należy podawać na gorąco, nie zapominając o wcześniejszym posoleniu. Kurczaka można usmażyć, a następnie po prostu dodać do gotowej owsianki, ale takie danie będzie mniej przydatne.
czternaście
Płatki owsiane z otrębami. To zdrowe danie jest nieco trudne do przygotowania, ale warte wysiłku. Najpierw musisz przygotować otręby: przesiej je, wlej do wrzącej wody i gotuj na małym ogniu przez 10 minut. Następnie dodaj płatki owsiane, masło do otrębów i pozostaw naczynie na wolnym ogniu przez 1-1,5 godziny. Gotowa owsianka z otrębami może wydawać się świeża. Można dosłodzić miodem, dżemem, suszonymi owocami.
piętnaście
Dla tych, którzy chcą wypróbować nowy sposób gotowania zwykłych płatków owsianych, oferujemy przepis na płatki owsiane w piekarniku. Aby to zrobić, będziesz potrzebować specjalnych garnków do pieczenia. Płatki owsiane należy wlać do takich garnków, dodać do nich cukier i sól do smaku. Wstaw do piekarnika na 20 minut. Następnie dodaj masło, wymieszaj mieszaninę i pozwól jej parzyć przez 5-10 minut. Dodatkowe składniki mogą być dowolne, w razie potrzeby można użyć kurczaka, mięsa, podrobów.
Wybierz dowolny z przepisów i spraw, aby owsianka na stałe zagościła w Twoim menu. Jego korzyści trudno przecenić. Owsianka na wodzie zawiera witaminy A, B1, B2, B6, PP, E, K. Ponadto jest bogata w pierwiastki śladowe: magnez, potas, wapń, żelazo itp. Regularne spożywanie płatków owsianych zmniejsza ryzyko zapalenia żołądka i wrzodów żołądka. Błonnik zawarty w owsiance poprawia przemianę materii. Owsianka gotowana w wodzie, a nie w mleku, ma minimalną zawartość kalorii.