Omlet wegetariański bez jajek z serem Adyghe i tofu

Jak zrobić wegetariański omlet bez jajek: przepisy na bazie sera i mąki

Rodzaje sera

Do przygotowania konkretnego omleta bez jaj zwykle używa się sera Adyghe lub tofu. To właśnie te produkty sprawiają, że wygląda jak omlet. Ale możesz zrobić to danie z ciastem. Skład sera jest podobny do mleka. Istnieje wiele odmian sera, ale te dwa są najczęściej używane.

Adyge

Ser Adyghe to miękki ser wytwarzany z mieszanki mleka krowiego i owczego. Zawiera wiele łatwo przyswajalnych soli mineralnych, witaminy, aminokwasy, tłuszcze i enzymy.

Ser Adyghe uspokaja układ nerwowy, poprawia mikroflorę jelitową, normalizuje nastrój i sen, wzmacnia kości i zęby. Ten produkt jest przydatny w profilaktyce onkologii.

Jest lekkostrawny. Dlatego jeśli nie ma nietolerancji na produkty mleczne, każdy może z niego skorzystać. Ale należy przestrzegać środka – duża ilość sera Adyghe może wywołać atak migreny, ponieważ zawiera tryptofan.

tofu

Tofu to twaróg fasolowy. Jest grubszy i bardziej miękki. Posiada wysoką zawartość białka, dlatego jest wysoko ceniony przez wegetarian, wapń, żelazo i różne aminokwasy. Jednocześnie – bardzo mało kalorii, więc przydaje się do odchudzania.

Ten ser jest również przydatny w przypadku zapalenia stawów, anemii i chorób sercowo-naczyniowych. Jest to profilaktyka osteoporozy, raka i astmy. Serek tofu ma wysokie stężenie selenu i żelaza, dzięki czemu dostarcza energii.

Ale tego produktu nie należy nadużywać, ponieważ duża ilość może niekorzystnie wpływać na tarczycę.

ser z tofu

Przepisy z serem

Jak zrobić omlet bez jajek? Głównym składnikiem tego dania jest ser.

Z pomidorami i przyprawami

Omlet z serem Adyghe jest bardzo łatwy do przyrządzenia. Kurkuma dodaje niezbędnego żółtego koloru, a kolendra i ostra papryka dodają pikanterii.

Omlet bez jajek z serem i pomidorami
Będziesz potrzebować:

  • Ser Adyghe – 200 g;
  • śmietana – 50 ml;
  • mleko – 1 łyżka stołowa;
  • kurkuma – ćwierć łyżeczki;
  • kolendra – ćwierć łyżeczki;
  • pomidor – 2 sztuki;
  • czosnek – 1 ząbek;
  • czerwona ostra papryka.

Gotowanie

  • Ser zmiel, najlepiej blenderem.
  • Pokrój pomidory w kostkę.
  • Przełóż czosnek przez prasę.
  • Wymieszaj śmietanę, mleko i czosnek.
  • Umieść przyprawy na gorącej patelni i przytrzymaj przez 5 sekund.
  • Dodaj pomidory i usmaż.
  • Połóż ser na pomidorach i polej mieszanką śmietanowo-mleczną.
  • Gotuj 5 minut.
  • Bardzo dobrze jest dodać do potrawy czarną sól. Ma specyficzny zapach jajka. Dlatego omlet bez jajek będzie bardzo podobny do prawdziwego.

    Z cukinią i ziemniakami

    Jeśli nie lubisz sera Adyghe, spróbuj omleta z tofu.

    Omlet bez jajek z cukinią
    Będziesz potrzebować:

    • serek tofu – 350 g;
    • ziemniaki – 150 g;
    • cukinia – 150 g;
    • sól pieprz.

    Gotowanie

  • Rozgnieć tofu widelcem.
  • Zetrzyj warzywa na grubej tarce.
  • Wszystko wymieszaj, pieprz i sól miksturę.
  • Wlać na patelnię i gotować, lekko dociskając łopatką.
  • Gotuj danie przez 10-15 minut.
  • Ziemniaki i cukinię można zetrzeć na drobnej tarce, omlet będzie bardziej delikatny.

    Przepisy na bazie mąki i zbóż

    Jak jeszcze można zrobić wegetariański omlet? Używaj ciasta na bazie mąki, płatków zbożowych i przypraw.

    z curry

    To danie przygotowywane jest bez dodatku sera. Zamiast jajek używa się ciasta. Ostry omlet z warzywami daje curry. Jeśli chcesz, możesz dodać ostrą czerwoną paprykę – szczyptę.

    Omlet wegetariański z przyprawami
    Będziesz potrzebować:

    • pomidor – 1 sztuka;
    • woda – 150 ml;
    • cukinia – 1 sztuka;
    • mąka – 4 łyżki;
    • curry – 2,5 g;
    • cebula – 1 sztuka;
    • kurkuma – 2,5 g;
    • sól, pieprz, zioła.

    Gotowanie

  • Smaż kurkumę i curry przez kilka sekund.
  • Cebulę drobno posiekać i podsmażyć z przyprawami.
  • Cukinię pokroić w kostkę i dodać do cebuli.
  • Pomidora pokroić w plasterki i dodać do cukinii.
  • Gotuj na wolnym ogniu przez 15 minut.
  • Wymieszaj wodę z mąką, dodaj curry i kurkumę.
  • Warzywa polać masą, doprawić solą i gotować na wolnym ogniu przez kolejne 5 minut.
  • Drobno posiekaj zioła i posyp naczynie.
  • Jeśli nie podoba ci się opcja ciasta, możesz ugotować ten sam omlet z serem Adyghe.

    Z pieczarkami i warzywami

    Ten omlet jest nie tylko z warzywami, ale także z grzybami. Ich połączenie jest doskonałe. Do tego dania potrzebne będą płatki zbożowe – kasza manna i kukurydza (drobno zmielona).

    Omlet bez jajek z pieczarkami
    Będziesz potrzebować:

    • pieczarki – 4 sztuki;
    • pomidor – 1 sztuka;
    • kalafior – 5 kwiatostanów;
    • marchewki – 1 sztuka;
    • cebula – 1 sztuka;
    • woda – 100 ml;
    • kasza kukurydziana – 3 łyżki;
    • kasza manna – 2 łyżki stołowe;
    • pieprz, zioła, sól.

    Gotowanie

  • Grzyby i kwiatostany kapusty ugotować do miękkości w osolonej wodzie.
  • Cebula pokrojona w kostkę.
  • Zetrzyj marchewki na grubej tarce.
  • Smażyć cebulę i marchew.
  • Cebulę z marchewką i kapustą zmiel w blenderze. Dodaj kaszę, sól i wymieszaj.
  • Pozostaw miksturę na 10 minut, aby warzywa uwolniły soki.
  • Dodaj gorącą wodę do masy. Ciasto powinno być trochę cieńsze niż na naleśniki.
  • Wlej trochę masy na patelnię i smaż na małym ogniu.
  • Pieczarki pokroić w plastry, warzywa posiekać, pomidory pokroić w plastry.
  • Gdy omlet będzie zwarty, połóż na połowie omleta pieczarki, pomidor i zieleninę.
  • Udekoruj drugą połową i pozostaw na kilka minut.
  • Ten sam omlet można zrobić z cukinii, zastępując je kalafiorem.

    z brokułami

    To danie wykorzystuje okary, wytłoki pozostałe po produkcji mleka sojowego. Zawiera dużo białka, ryboflawiny, żelaza i wapnia. Jeśli nie chcesz używać okary, możesz zrobić omlet z tofu.

    Asafetyda jest również używana jako przyprawa. Zastępuje cebulę i czosnek, nadaje potrawie piękny żółty kolor. Ale możesz użyć prawdziwych warzyw i dodać więcej kurkumy, aby uzyskać jasny kolor.

    Okara i brokuły
    Będziesz potrzebować:

    • brokuły – 4 kwiatostany;
    • okara – 100 g;
    • skrobia kukurydziana – 0,5 łyżki stołowej;
    • mleko sojowe – 1/3 szklanki;
    • mąka ryżowa – 0,5 łyżki stołowej;
    • czarna sól, kurkuma, asafetyda.

    Gotowanie

  • Brokuły gotujemy do miękkości.
  • Okary zetrzyj, dodaj przyprawy.
  • Do mieszanki wlewamy mleko, dodajemy mąkę i skrobię. Wszystko dobrze wymieszaj. Ciasto powinno być lepkie.
  • Ciasto wyłożyć na patelnię i smażyć pod pokrywką przez 10 minut.
  • Połóż różyczki brokułów na jednej połowie omletu, a drugą zamknij i odstaw na kilka minut.
  • Do nadzienia możesz dodać plasterki pomidora i dowolne warzywa.

    Przepis na wegetariański omlet może być dowolny, najważniejsze jest wybranie tego, co lubisz. Jeśli wolisz sery, przygotuj danie z serem Adyghe lub tofu. Jeśli wolisz miękkie ciasto, wybierz tę opcję. Nie zapomnij dodać kurkumy dla pięknego, bogatego koloru i różnych przypraw dla smaku.

    Inne przepisy na jajka

    Omlet z grzybami

    Omlet z jajkiem i mlekiem

    4 przepisy na wodny omlet

    obfite śniadanie

    Omlet dietetyczny

    Miłego czytania!

    Jadwiga Mazurek

    Edytor

    Rate author